of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Spring trapping

Hallo,

Ik, en andere imkers uit onze vereniging, wil(len) straks gaat beginnen met spring trapping. Hebben jullie nog tips over waar de vallen het beste neergezet kunnen worden? Ik heb er vorig jaar in de tuin gehad, waar ik ze ook makkelijk dagelijks kon controleren. Maar er zijn een aantal nesten pas na het seizoen gevonden en ik zou graag daar in de buurt ook vallen willen zetten maar stoei een beetje met waar/ hoe ver van het nest en hoe dit dagelijks te controleren?

En heeft het meerwaarde om er meerderen random in de tuin te zetten of is 1 wel voldoende en vinden ze die wel als ze in de buurt zijn? 

Daarnaast zou ik graag willen weten of het meerwaarde heeft om kattenbrokjes (eiwit)  in de val erbij te leggen en zo ja of deze dan los erin komen of dat ik deze in de wiekpot (die zet ik in de val zelf om verdrinken van andere insecten te voorkomen) in de vloeistof erbij kan doen?

Hoi,

Ik denk dat je een paar vallen rond om de nesten moet zetten. In je tuin kan ook alleen daar heeft het minder zin om er een aantal neer te zetten. Denk wel dat ze hem kunnen vinden. Mits ze de lokstof aantrekkelijk genoeg vinden. Het beste hier voor kun je trapit gebruiken. Dit lijkt het beste te werken. Je moet alleen de vallen wel geregeld kunnen controleren. Zo dat we zo minmogelijk ander insecten het slachtoffer er van worden.

Je kan proberen om er katten brokken bij te leggen. Maar weet niet of dat dat heel veel meer waarde heeft. die zou ik er dan gewoon los in leggen. 

Met vriendelijke groet Rob

hallo aangezien ik vorig jaar veel succes had met bier(westmalle,zoete witte wijn,en suiker alle gelijke delen.

in wiekpotten en ze doken er op of het ze lief waren. dus die ah kunnen vangen en merken met kleurstift net als bijen koninginnen merkt

de val voor de ah heb ik nu op mijn bijenkast gezet met daarin en wiekpot met de zelfde formule.

dus geen verdrinking en bijvangst laat ik vrij.